Wachtlijstondersteuning – Wat kun je verwachten?

Een kennismaking en adviesgesprek is altijd gratis.
Ik bied GGZ wachtlijstondersteuning in de vorm van coachtrajecten.

1. ACT coaching

Voor het traject bij wachtlijstondersteuning hebben wij 6 tot 8 (75 minuten) coachsessies. Ik begeleid jou met ACT, een evidence-based gedragstherapie. ACT helpt je om anders om te gaan met angsten, zodat deze niet langer de controle over je leven hebben. ACT leert je op een veerkrachtige manier omgaan met gevoelens en gedachten, waardoor je meer energie overhoudt voor de dingen die je belangrijk vindt.

Ik help jou om alvast een aantal positieve stappen te zetten en een basis te leggen voor je verdere herstel. Hier zal je veel aan hebben als je eenmaal kunt starten in de GGZ.

In de sessies werk ik altijd vanuit een holistische visie. Met behulp van lichaamsgerichte oefeningen – o.a. yoga, meditatie, ademwerk – krijg je technieken aangereikt die je helpen om het zenuwstelsel te kalmeren en ontspanning te vinden. In overleg, als er behoefte aan is, dan kunnen wij het traject starten met een ontspannen mini retraite (3 uur).

Jij kan de lichaamsgerichte oefeningen ook in het vervolgtraject bij de GGZ blijven toepassen. Met deze holistische benadering leg je een goede basis voor je verder herstel (omdat hier vaak minder aandacht voor is in de GGZ).

We hebben tussendoor contact met elkaar via de mail, whatsapp of spraakberichten. Je kan contact met mij opnemen en ik ben er voor jou op de momenten dat je een steuntje in de rug nodig hebt. Daarnaast krijg je mijn e-book via de mail opgestuurd. Het e-book van 85 pagina’s staat vol handige informatie, tips en oefeningen om jou te ondersteunen.

Daarnaast denk ik met je mee in het GGZ traject. Ik kan bijvoorbeeld overleggen met de huisarts en/of de GGZ praktijk waar je op de wachtlijst staat (als jij dat fijn vindt). Ik ben er om jou te ontzorgen.

Kosten – Coachtraject

Het traject bestaat uit 6 tot 8 ACT sessies (75 min), waarin
je leert om anders om te gaan met angsten.


Lichaamsgerichte oefeningen – zoals yoga en meditatie – die je helpen om het zenuwstelsel te ontspannen. Het traject is inclusief een optionele mini retraite (3 uur).


Tussentijds contact via mail of app, ik ben er op de momenten dat je een steuntje in de rug nodig hebt.


Gratis e-book van 85 pagina’s vol praktische handvatten, tips en oefeningen


Ondersteuning in het traject bij de GGZ


€850,00

Wachtlijstondersteuning / wachtlijstoverbrugging wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar. Coaching en therapie is een grote financiële investering. En dat is spannend, je weet nog niet precies wat het je zult opleveren.

Als je bereid bent om te investeren in mijn coaching, dan weet ik zeker dat je de waarde er uit haalt. Mocht dat niet het geval zijn dan stoppen we de coaching en krijg je het geld terug.

Maar je kan het ook omdraaien. Want coaching is een investering in persoonlijke groei en een vitaal leven. Wat is een vitaal leven je waard? En wat kost het je nu, wat kost het je als je vast blijft zitten in deze angsten?

Wachtlijstondersteuning, wachtlijstoverbrugging bij praktijk Wachtlijstverlicht

ACT therapie & coaching –
Een hollistische benadering

Angsten kunnen niet wachten en als gecertificeerd ACT-therapeut, met 9 jaar ervaring, kan ik je bijstaan in de periode dat je op een GGZ wachtlijst staat. Samen werken we aan een positieve verandering, verlichten we je wachttijd en leggen we de basis voor je verdere herstel.

Als coach en therapeut werk ik met ACT (acceptance and commitment therapie). ACT kan je helpen om een waardevol leven te leiden, ondanks de aanwezigheid van angst. ACT is een eigentijdse en wetenschappelijk onderbouwde gedragstherapie, die voortkomt uit de Boeddhistische psychologie.

ACT-therapie leert je op een effectieve manier omgaan met de uitdagingen in het leven, waardoor je meer energie overhoudt voor de dingen die je belangrijk vindt. Met behulp van ACT ontwikkel je een veerkrachtige houding ten opzichte van ongemakkelijke emoties en gedachten, terwijl je waardengerichte keuzes maakt. Zodat de angst niet langer controle heeft over jouw leven.

Tijdens de GGZ wachtlijstondersteuning geef ik handige tips, stel ik verdiepende vragen en ik neem je mee in ervaringsgerichte oefeningen. Dit geeft zowel nieuwe inzichten als praktische handvatten. Daarnaast werk ik altijd vanuit een holistische visie. Want het lichaam en de geest zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Met behulp van lichaamsgerichte oefeningen krijg je technieken aangereikt die je helpen om het zenuwstelsel te kalmeren en meer ontspanning te vinden. Want juist bij angst en paniek is het lichaam tot rust brengen van groot belang. Tijdens de wachtlijstondersteuning kijken we welke vorm het beste bij je past. Denk bijvoorbeeld aan meditatie of ademwerk. Maar ook yin yoga kan een waardevolle aanvulling zijn op de ACT-therapie. Deze vorm van begeleiding wordt Yoga-Based Acceptance and Commitment Therapie (MYACT) genoemd.

Veerkrachtig omgaan met angsten

Lichaamsgerichte oefeningen voor ontspanning

Actief aan de slag tijdens het overbruggen van de wachttijd voor een GGZ behandeling

Reviews

“De combinatie van ACT en yin yoga was voor mij dé manier om naast gesprekken ook meer lichamelijk bezig te zijn. Iets wat ik voorheen nog nooit heb ervaren en erg waardevol voor mij bleek te zijn. Doordat de meditaties en yoga van de coachingsessies opgenomen en gedeeld werden (geluidsopname) kon ik deze later ook zelf doen.”

Manon van Wezel

“Ik heb bij Lotte het coaching traject gevolgd. Wat een verschil hoe ik was aan het begin van het traject en nu. Lotte heeft mij veel inzicht gegeven en zelfkennis. Ik ben er nog niet helemaal maar dankzij Lotte ga ik er zeker komen! Lotte ontzettend bedankt voor alles!! “

Manon Meijer